Rss Feed

Tasarıma Başlarken

Yıl 1997 izmir Göztepe Meslek Lisesi Grafik Tasarım Bölümü son sınıftayım, o zamanlar Ege Bölgesinde yüksek tirajla satılan Gazeteege’de reklam departmanında staj yapıyorum, şu anda İzmir Yaşar üniversitesi olan eski taş bina. Meslek lisesinde olduğumdan haftanın 3 gününü orda geçiriyor geriye kalan 2 gün ise okula gidiyordum. Staj dediğim de öyle üniversite stajı gibi bir ay, iki ay değil tam 8 ay sürdü. İlk birkaç ay imaj bank kataloğundan görsel aramakla ve diğer gazetelerdeki basın ilanlarını taramakla geçti. Öyle ki tüm gazetelerde çıkan ilanları tanıyıp, çözümler hale gelmiştim. Hangi reklam ajansları hangi firmalarla çalışıyor ve tasarıma yaklaşım biçimleri nasıl? Daha sonra tasarım aşamasını müşteri temsilcisinden grafik tasarımcının önüne gelene kadarki evreyi takip etmekle geçti. İş geliyor, görsel yönetmen, metin yazarı ve tasarımcılar birlikte toplantı yapılıyor, çizimler taslaklar hazırlanıyor. Bu evre hep sus pus oturduğum bir dönemdi.
O zamana kadar hiç bilgisayarda tasarım yapmamıştım. Okulda her türlü tasarımı elimizle rapido ve guaj boyalarla yapardık. İlk macintosh bilgisayarla tanışmam bu dönemde oldu, photoshop henüz 3.0 ve freehand de hala aldus da idi fakat biz freehand yerine Quark X press vardı ve gazetenin sayfalarını onunla hazrılardık, photoshop'ta da renkli ilanları hazırlardık. Kendime ait bir bilgisayar olmadığı için grafik tasarımcı abla ve abiler ya da art direktör yerinden kalkar kalkmaz bilgisayarının başına geçiyordum. sonra bana da bir bilgisayar verdiler, eskiydi ama olsun. Neyseki tasarım yapmaya başlamıştım. İlk önce gazetede seri ilanlar bölümünde çıkan çerçeveli ilanları tasarlıyordum. Sadece siyah beyaz ve tipografiden oluşuyordu bu tasarımlar. İlk aşamayı geçmiştim, tipografik anlamda çözümlemiştimki ilk renkli ilanım geldi, çeyrek sayfa renkli bir tasarım, o kadar çok uğraştım ki bu tasarım üzerinde toplantılara bile girmeyip hatta yemeğe bile gitmemiştim. En iyisini yapmalıydım. Tasarım bittikten ve onaylandıktan sonra sayfaya çaktım (yerleştirdim). Ertesi günü sabırsızlıkla beklediğimi hiç unutmuyorum. Böylelikle ilk tasarımımıda yapmış oldum. Sekizinci ayın sonunda stajım bitmeye yaklaşmıştı ki, toplantıda benimle onlarla kalıp çalışmaya jr grafik tasarımcı olarak devam etmemi istediler. Ama benim hedefim üniversite eğitimi almak olduğu için, desen eğitimime devam ederek yazın yetenek sınavlarına hazırlanacağımı söyleyerek gazeteden ayrılmıştım.